Які бувають конструкції картонної упаковки
Продає не тільки вміст, але й, насамперед, упаковка. Від її зручності, практичності, зовнішнього вигляду, залежить комерційний успіх цілого підприємства, тому до виробництва пакувальної продукції в наш час підходять відповідально. У поточному огляді будуть розглянуті види картонної упаковки, конструктивні нюанси і деталі, які роблять те чи інше рішення унікальним для своєї продуктової ніші.
За матеріалом тара поділяється на два великих табори: рішення з одношарового картону і гофро коробки, які можуть бути виконані з: двох, трьох, чотирьох і більше шарів. Хвилясту частину прийнято називати флютинг, плоский – лайнером. Найтовстіша «бутерброд» з флютингов і лайнерів налічує 7слоев. Це найдорожчий, але при цьому найбільш міцний картон. З нього роблять такі види пакувальних коробок, які витримують практично будь-який вантаж, і застосовуються не тільки для транспортування, але і в якості конструктивних елементів меблів, предметів інтер'єру.
Осібно стоїть тара з мікрогофрокартона, що є, по суті, мініатюрною версією звичайного гофрокартону. Використовується при виготовленні товарних коробок для більшості нехарчових товарів: електроніки, взуття, кухонного начиння і багато іншого. Мікрогофрокартон тонкий, але при цьому міцний матеріал, здатний витримати багато транспортні навантаження.
Конструктивні види коробок
Ось ми і дісталися до розділу, в якому розберемо види коробок для упаковки по конструктивного ознакою.
-
Кришка-дно. За формою і конструкції найпростіша тара, як неважко здогадатися по назві, яка складається з двох елементом: вмістилища і кришки. В тарі такого типу продають взуття.
-
Книжка. Схожа на кришку-дно, з тією лише різницею, що кришка не від'єднується повністю, а тільки відкидається, будучи єдиним цілим з донною частиною упаковки.
-
Обичайка. Фрагмент одношарового картону, обвідний товар.
-
Групова упаковка. Загальний короб, поділений на клітинки, в яких зберігається тендітний товар. Це може бути посуд, сувенірна продукція або фрукти.
-
Гофрований ящик. Короб четырехклапанного типу, виконаний з гофрокартону Клапани є продовженням стінок, що складаються внапуск. Такий конструктив є найбільш поширеним. У чотирьохклапанних коробах поставляється побутова техніка, будь-який інший великий товар. Саме таке виконання тари беруть за основу при виготовленні транспортної упаковки.
Продовжуючи огляд, варто перейти на типи картонних коробок, що діляться за цією ознакою на дві категорії: стандартні і нестандартні. До стандартних відносяться короба, виконані за Гостом. Нестандартна тара – це упаковки, виготовлені за індивідуальним замовленням. Нестандартні ящики можуть мати від трьох до восьми граней, форму куба, тетраедра, призми.
Розділення тари за призначенням
Вище ми вже згадували про те, що існують різні типи коробів по конструктивному виконанню. Приміром, картонна коробка з перегородками – це групова тара, призначена для збереження крихкого вмісту. А що щодо призначення? За цією ознакою ящики поділяються на:
-
пакувальні і транспортувальні. Мають міцну конструкцію, посилені стінки. Головне завдання – забезпечення цілісності товару при перевезеннях;
-
виробничі. Ящики для первинного розміщення продукції;
-
складські. Відрізняються підвищеною міцністю, мають маркування, що повідомляє, скільки на ящик можна поставити зверху таких же коробів;
-
товарні. Цей вид упаковки презентує товар особою. Яскрава поліграфія, оформлена за всіма маркетинговими правилами – ось основні риси товарної упаковки.
Варто сказати, що пакувальні ящики роблять з різного сировини, залежно від призначення. До складу виробничих варіантів входить від 20 до 30% макулатури, тому початковий вартість цієї тари невисокий. Але, так як виробничі ящики не покриваються ламінованим лайнером, вони погано справляються з вологою.
Вивчивши типи коробок, вирушаємо далі, і в цей раз ми зосередимо свою увагу на коробках, призначених для споживчих цілей.
Товарні упаковки: відмінні особливості, нанесення малюнка
Почнемо відразу з огляду головних особливостей.
-
Такі короби містять детальну інформацію про товар: візуальну, технічну, маркетингову.
-
Наявність бренду. Логотип компанії обов'язковий, оскільки є частиною візуальної рекламної концепції.
-
Висока якість картону + матове або глянсове зображення.
-
Большой разброс по форме и размерам. Форма упаковочного материала также очень часто является предметом дизайнерских экспериментов. Чем более необычно выглядит товар, тем выше шанс, что на него обратят внимание.
Еще одна маркетинговая фишка, которой нередко пользуются крупные компании – открывание коробок, а точнее, метод открывания: откидная крышка, выезжающий пенал, коробки-шкатулки, тара-трансформер и т.д.
Нанесение изображения на тару выполняется разным способом. В мире востребованы три технологии: офсетная, флексографическая печать и шелкография.
Офсетний метод нанесення працює так: спочатку зображення наносять на папір, після чого обклеюють їм крафтовый ящик. Метод трудомісткий, тому найчастіше застосовується при створенні тари для дорогої техніки.
Шовкографія наноситься на готові коробки. Але й у цього методу є недоліки у вигляді обмеженості колірних рішень і високої вартості.
Флексография – технология высокой печати. За счет гибких форм процесс доступен для большинства видов нестандартных ящиков. Краска высыхает быстро и держится долго. Единственным минусом этого метода печати следует считать небольшой тираж, поэтому к флексографии обращаются при выполнении индивидуальных заказов.
В завершение нашего обзора напомним, что вся тара поступает на предприятия в плоском виде. Сборка производится вручную. Если вы знаете, как собрать коробку пенал, процедура займет 10-15 секунд. Тем же, кто впервые формирует из плоского листа объемный короб, потребуется сделать 10-20 штук, чтобы довести моторику рук до автоматизма.
- Чим відрізняється папір від картону?Чи можуть картон і папір однакової щільності замінити один одного, і як використовуються у виробництві.Повна версія статті
- Як відкрити міні пекарню з нуляЯкі є варіанти для старту і як загалом відбувається запуск нової пекарні в Україні.Повна версія статті