Кошик
2487 відгуків

Шановні клієнти! Компанія «Карт ПАК» повідомляє, що у зв’язку з відключенням електроенергії у Києві та області, транспортні компанії приїзжають до нас не завжди за графіком. В звязку з цим сроки доставки можуть збільшитися на 1 день. Також повідомляємо що в звязку з перебоями електроенергії, та повітряною тривогою, у нас деякий час (сподіваємося що не більше однієї години) можуть не працювати телефони. Дякуємо за розуміння.

+380 (67) 247-64-99
+380 (63) 102-23-84
+380 (50) 951-12-60
+380 (44) 229-00-85
ТОВ "КАРТ-ПАК"
Кошик

Як відкрити свій овочевий ларьок або невеликий магазин

Як відкрити свій овочевий ларьок або невеликий магазин

Продуктовий бізнес буде актуальним завжди! Овочі, фрукти, ягоди, національні та традиційні солодощі – ось що вибирають з особливим задоволенням, коли хочеться чогось «такого», легкого і корисного. А тут ще й всюдисущий ЗСЖ... Одним словом, потрібно відкривати, поки овочі, як зараз прийнято говорити, на хайпі! ящик для овочів

Продавати будемо яблука, помідори, листові овочі. Але для початку давайте розберемося з плюсами.

  1. Продукти харчування – постійна стаття витрат в щоденному бюджеті кожної людини, а це значить, без відвідувачів ви не залишитеся.
  2. Для розвитку даного напрямку бізнесу якихось особливих навичок і знань не потрібно. Головне – налагодити роботу з постачальниками, побудувати систему контролю за термінами реалізації, зберігання та звітності продавців.
  3. Сезонність, як привід урізноманітнити асортимент. Не потрібно нічого вигадувати, адже про це вже подбала природа.

Здається, все просто і прозоро, але на ділі – купа нюансів. Наприклад, яким повинен бути лоток, щоб товар на ньому виглядав вигідно, зберігався довго, не вступав в хімічні реакції з матеріалом? Чи можна продавати прямо з тари? Як зберігати овочі? Та й взагалі, скільки все це коштує?

Скільки грошей потрібно для відкриття овочевого кіоску?

ящик для овочівЗауважте, акцент робиться на ларьку, тому як для відкриття магазину бюджету в 100-150 тис. грн. буде недостатньо. За позначену суму ми зможемо виготовити торгове місце під замовлення, або купити готовий ларьок. Якщо робимо з нуля, обмежуємося 30-40м2, так як навіть цього простору при грамотному зонуванні простору вистачить для організації торгового процесу. Що до зберігання, то в нашому випадку є три шляхи:

  • додаткова оренда відповідного приміщення недалеко від торгової точки;
  • роздільне зберігання: невибагливий товар утеплюємо (зазвичай використовують ковдру) і зберігаємо на місці, екзотичні продукти, яким для збереження потрібна температура від + 5 °С і вище, забираємо додому;
  • зберігання на ринковому складі.

Отже, наш бюджет – це 100-150 тис.грн., за які потрібно купити або виготовити ларьок, знайти місце для зберігання товару, обладнати внутрішнє оздоблення (полиці, стелажі), провести електрику і опалення, купити ваги. Для економії коштів перший час доведеться торгувати самостійно.

Як заощадити на оформленні вітрини овочевого ларька?

Зовсім необов'язково купувати дорогі вітрини, з опцією підтримки оптимальної температури. У бюджетному варіанті відмінно послужать і звичайні ящики для овочів, виготовлені під замовлення. Не плутайте транспортувальну тару і ящики, які можна придбати у спеціалізованої фірми.

Для наочності наведемо приклад. Скажімо, у вашому місті чи регіоні є оптова овочева база, що пропонує товар прийнятної якості за адекватний прайс. Але, доставка здійснюється в мішках, або в звичайних транспортувальних коробах не привабливого вигляду. Саме для таких сценаріїв необхідні пристойні ящики, які будуть доречно виглядати на стелажах, як би підкреслюючи охайність власника і натуральне походження продуктів.

Тара, збита з дерева, виглядає автентично, але часто грубо і не завжди доречно в контексті магазинного інтер'єру. Оптимальний варіант – напіввідкриті відкриті короби з тришарового гофрокартону, без лайнера або з лайнером нейтрального дизайну. Чому не варто застосовувати очевидне оформлення, на зразок зображень томатів на ящиках з помідорами? Тому що така тара часто універсальна. Буде виглядати дивно і навіть дешево, якщо в коробці із зображенням яблук стане продаватися картопля.

Ось наша рекомендація. Замовте пару сотень ящиків з логотипом свого магазину. Для себе і співробітників зробіть ледь помітні позначки на внутрішній частині тари, які допоможуть швидко і безпомилково ідентифікувати приналежність упаковки до групи товару, щоб бульбові культури, листові овочі і фрукти мали власні вмістилища, не «кочували» з коробки в коробку.

Секрети розміщення торгової точки

Є ряд базових правил, якими не варто нехтувати, відкриваючи торговий бізнес. Від яких факторів залежить відвідуваність продуктового магазину?

  1. Видимість. В ідеалі, це має бути окремо розташована будівля, але в реальних умовах щільної міської забудови такий сценарій малоймовірний. Доведеться виділятися яскравою вивіскою, зовнішньою рекламою.
  2. Прохідність. Золоте правило, про яке знають всі, в тому числі конкуренти. Найбільш складний з точки зору реалізації пункт. З цієї причини невеликі магазини або зводяться з нуля в спальних районах, або виникають на території ринку.
  3. Наявність автостоянки, зручність проходу. І знову доводиться стикатися з розгадкою «ребуса», в якому потрібно врахувати бюджет і не порушити комунальні, містобудівні норми.

Виходить, що найбільш вигідні місця для розміщення овочевого ларька, це ринок, невеликі спальні райони, а також простір біля зупинок, станцій метро.

Робота з постачальниками овочевої продукції

Є два шляхи завезення товару на об'єкт торгівлі: власним транспортним і транспортом постачальника. Перший шлях відкриває гнучкі можливості щодо вибору місця закупівлі, що допомагає заробляти більше. Робота з постачальниками позбавляє від необхідності витрачати додаткові кошти на ПММ, ремонт авто, але робить вас залежним від третьої сторони.

Підібрати сумлінного партнера можна за трьома критеріями: репутація, якість товару, наявність сертифікатів якості на продукцію.

З сертифікатом можуть виникнути проблеми, особливо якщо овочі вирощені на підсобних господарствах Азербайджану, Таджикистану та інших дружніх республік. Досвідчені продавці рекламують овочі, як привезені з цих країн, але за документами вони виявляються завезеними зовсім з інших місць. На жаль, подібне підроблення стало звичайною практикою, але застосовувати її ми все ж не радимо.

Підіб’ємо підсумок. Щоб відкрити маленький, але перспективний ларьок, буде потрібно не так вже й багато: правильне місце, продумане зберігання, презентація і надійні постачальники. Не порушуйте власних принципів, і тоді за вами закріпиться репутація сумлінного продавця. Ви не зможете заручитися довірою, якщо в коробках для зефіру, отриманих в сусідньому магазині солодощів, станете продавати свій товар. Один покупець не помітить цю дрібницю, інший – промовчить, але зробить висновки, третій – пройде повз.

Маленький бізнес – велика справа!

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner